Ansatte

Ansatte som jobber på Setesdal Folkehøgskule

Vi ansatte har som mål å utvikle selvstendige mennesker gjennom opplevelser og fysisk aktivitet i et positivt sosialt felleskap.

Marita Alverhøy

REKTOR
Master i offentlig styring og ledelse – MPA/MBA. PPU innen økonomi- og ledelsesfag. Lang erfaring fra offentlig og privat virksomhet. Interesse for, og erfaring fra frivillighet, totalforsvaret, samfunnsikkerhet og beredskapsarbeid – herunder egenberedskap. Liker det enkle friluftsliv, og nærhet til naturen. Opptatt av sjølvberging, sanking og høsting av kortreist mat. Er også en ivrig gamer! 🙂

Epost: marita.alverhoy@setesdal.fhs.no

Severin Eilertsen

LÆRER PARAGLIDING – EKSTREMSPORT
Severin er en allsidig sunnmøring, med godt humør og masse initiativ. Han er en tidligere bedriftsleder og bonde med masse friluftsliverfaring.

Severin sitt liv forandret seg da han tok paragliderkurs hos sin lokale klubb. Siden den gang har paragliding vært den store lidenskapen. Han farter stadig rundt på leting etter nye plasser å kunne fly fra. Han har god kjennskap til lokalområdet i Setesdal.

Epost: severin@online.no
Instagram: @Severineilertsen

Åse Solbakk

LÆRER FRILUFTSLIV/KLATRING
Åse er en lokal Setesdøl. Ho er blid, energisk og har dyrket friluftsliv hele livet. Kultur og natur er en viktig interesse for henne. Men fjellklatring er definitivt hennes største lidenskap og hun elsker utfordringer i naturen av alle slag. Ho har svært god kjennskap til Setesdal, men klatrer også mye i Kristiansand og på turer i utlandet.

Epost: ase.solbakk@setesdal.fhs.no
Instagram: @Setesdalfhs_klatringfriluft

David Menger

LÆRER
David er nederlender med et stort engasjement for økologisk lanbruk og friluftsliv. Han driver sammen med kona et småbruk med geiter og økologiske grønnsaker, bær og frukt noen minutters kjøring fra skolen. David har en doktorgrad (PhD) i biologi. Han har også drevet campingplass, og vært daglig leder i alpinanlegg. Han underviser norsk for våre utenlandske elever, og har også valgfag og tilsyn.

Marianne Haugland

LINJELÆRER – REISELIV AKTIV
Marianne er sørlending med Master i Reiselivsledelse samt årsstudium i friluftsliv. Hun har studert i Australia, Canada og USA.
I 7 år har hun jobbet med reiseliv og stedsutvikling, samt hatt 5 år i videregående skole og 2,5 år i Flekkefjord og Oplands Turistforening. Hun har besøkt over 60 land. Friluftsliv er også en hobby som dyrkes, og nasjonalparker i inn- og utland står høyt.

Epost: Marianne.Haugland@setesdal.fhs.no

Mathew Paul

KJØKKENSJEF
Mathew stortrives på folkehøgskolen og med elevene. I tillegg til å lage mat, har han også valgfag i matlaging, og tilsyn. Han liker også å spille volleyball, og sjakk.

Lindy Marie Bauge

KONTORMEDARBEIDER

Malin Johnsen

RENHOLDER

Setesdal har spennende og varierte linjer

Vi har ca. 25 valgfag som gjør at hver enkelt elev får sitt år tilpasset til sine ønsker og behov.
Du finner alle linjene her.